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Feetish
(6.5.-27.5.201)

Neue Arbeiten von:
Shoxxx, Mixed Media Sophie
Iremonger, Mixed Media
Walpurga Pauels, Skulptur
Cornelius Perino, Mixed Media
Finn K. Buchwald, Fotografie

Die Ausstellung:
„Fee-tish“, eine Gruppenausstellung mit fünf Künstlern, die in Berlin leben und arbeiten, beschäftigt sich mit der dunklen Seite, die den meisten Märchen inhärent ist. Die Fee als Symbol des Märchenhaften trifft auf den Fetisch, welcher im Kunstkontext nicht nur als sexuelle Aufladung eines materiellen, außerkörperlichen Objektes gedacht werden muss, sondern auch die Aura des Magischen impliziert.
Die Galerie „Saloon Su de Coucou“ erörtert also mit den ausgestellten Arbeiten Schnittstellen von Erotik, Archetypen, Natur als von der Zerstörung bedrohter Luxus und Ihren Bezug zum Materiellen, dem Käuflichen. Diese Konzeption ist auch als Verbindung zur Historizität des Ausstellungsraumes zu betrachten. Die Galerie „Saloon Su de Coucou“ befindet sich in den Räumlichkeiten der ehemaligen „Tuk Tuk Karaokebar“.
Erotik als käuflicher Luxus ist deshalb als Thema zur umfassenden Reflektion für die Ausstellungskonzeption von großem Belangen. Kunst als Luxus, als Möglichkeit der (kritischen) Auseinandersetzung mit Begriffen wie Geschichte, Konsum und Kultur findet hier einen Ort im Herzen Neuköllns. Dieser Luxus umfasst vor allem zwei Aspekte, die wir als Galerie der Kunst zuschreiben: Zum Einen Kunst als geistiges Gut, welches sich Zeit nimmt, unter die Oberflächen scheinbar einfacher Zusammenhänge zu blicken, zum Anderen Kunst als revolutionäres Instrument, welches in positiver Weise seine Umwelt verändern, verschönern und verstören kann.
feetish
The Exhibition:
„Fee-tish“, a group exhibition with 5 artists living and working in Berlin is dealing with the dark side of fairytales, which is included in most of the fairytales known by our recent generation. The fairy as a symbol for the magical meets fetish, which (in an art context) extends the notion of fetish as a sexual charge process working on a material object to the implication of a magical aura.
The gallery “Saloon Su de Coucou” discusses with the exhibited works of art the interfaces between erotism, archetypes, nature as an endangered luxury and their relation to the substantial and buyable. This concept also has to be understood as a link to the history of the gallery using the rooms of the former “Tuk Tuk Karaokebar”, which was part of the ex-red-light district of Neukölln. Erotism as a purchasable luxury is the starting point of a widespread reflection.
Art as luxury and as a possibility of starting a (critical) debate about terms like history, consume and culture finds a place in the heart of Neukölln. This luxury has two different aspects: On the one hand art is an intellectual good taking its time to do more than scratching the surface of apparently easy relations, on the other hand art is a revolutionary instrument changing its surrounding field in a positive way by beautifying and terrifying.Sophie Iremonger deals in her paintings with the interaction of sexus, nature and culture. In her works nature is penetrated by consumer goods and “ruins” of human architecture (e.g. Tempelhof Airport). As a result, she produces irritating and affecting tensions. Looking at the small and tiny objects of Shoxxx you can interpret them as little fetish objects. Hand-made, extremely colourful and wild concerning form and proportion the objects of the artist born in Japan put a growing grain of irony into the notion of art as a cold, impersonal luxury good.
A completely different way of working on the theme “Fee-tish” – considering the queer aspect of fetish culture – can be seen in the photographs of Finn K. Buchwald. Her series shows a sea(wo)man in various, sometimes mysterious situations, where an isolation of the sea(wo)man from the water as the natural element alluded to this figure can be detected. On the one hand the use of the sea(wo)man can be understood as a quotation of queer fetish culture. On the other hand the artist deconstructs the dichotomy man- woman and stages that as luxury.
Cornelius Perino’s characteristic style of painting can be described as very free and unbound. Using strong colours the artist discusses the relationship between human beings and technique. In this works the Cyborg as a metaphor of recent mankind gets fetishized. Walpurga Pauels series Verpuppte Erinnerung shows objects being fragile as well as anachronistic. Things of daily use like a swing undergo an artistic metamorphosis an therefore receive an aura of being unique.
The white objects float in the gallery “Saloon Su de Coucou” as magical fragments of a fairytale and can be associated with innocence. But at the same time they are a white canvas or screen for our desires.
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Shoxxx, Mixed Media

Die Arbeiten der Künstlerin Shoxxx können als kleine Fetischobjekte gedeuted werden. Von Hand aus Stoff genäht, knallbunt und wild in der Formgebung,... Weiterlesen...
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Sophie Iremonger, Mixed Media

Sophie Iremonger lotet in Ihrer Malerei die Interaktionen von Sexus, Natur und Kultur aus. Die Künstlerin durchsetzt Natur in ihren Arbeiten mit... Weiterlesen...
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Walpurga Pauels, Skulptur

Die Serie Verpuppte Erinnerung zeigt ebenso fragile, wie anachronistische Objekte. Alltagsgegenstände wie Schaukeln, Gummistiefel und Gartenzwerge... Weiterlesen...
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Cornelius Perino, Mixed Media

Abgerundet wird die Ausstellung von Cornelius Perino, dessen Arbeiten im Medium der Malerei sich durch einen sehr freien Stil auszeichnen. Mit... Weiterlesen...
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Finn K. Buchwald, Fotografie

Ganz anders – den queeren Aspekt der Fetischkultur akzentuierend – setzt sich Finn K. Buchwald mit dem Thema „Fee-tish“ auseinander. Die ausgestellte... Weiterlesen...
pfeil Pressefotos